paperwork for bike

View previous topic View next topic Go down

paperwork for bike

Post  Rafe56 on Sun 9 May - 19:57

Hey
I'm gonna do this in dutch only because it concerns import from Holland to Belgium.
Hope you don't mind.

Een kennis van mij heeft onlangs een kawa Z1000 ('70er jaren) gekocht in nederland.
De motor is in belgiŽ geÔmporteerd en het roze formulier naar de DIV opgestuurd;
Dit kwam terug met een paar opmerkingen waaronder die dat de motor voorzien moest zijn van een Europees gelijkvormigheidsattest. Nu heb ik daar nogal van gehoord maar wist niet dat dat bestond voor zo'n oude motor.
Ik ben zelf bezig met een Z900 en ook al even op de papieren aan het wachten vna het DIV.
Om kort te gaan, bestaat dat, een europees gelijkvormigheidsattest voor de kawa Z1000 van '78????????
Alvast bedankt voor de response.
Gr Rafe,
Rafe56
Racer

View user profile

Back to top Go down

yep

Post  Dunewar on Mon 10 May - 19:43

It exists. From 1970 on there is a gelijkvormigheidsattest.
The procedure to get one is this : You get a 'attest van verlies' from your local police station. If you have the pink slip than this should be no problem, since you can prove you are the legal owner of the bike.
With this paper, you go to a kawasaki dealer, and they will ask a new form from kawasaki.

I did the same thing with my cj360, I had no papers. I just went to the cops with my frame number. The cop had to come and take a look at the bike, gave me two papers, one for the pink slip and one for the gelijkvormigheidsattest. I had to pay 100 euro's to honda but I got a new one.

cheers

dune

Dunewar
Lazy Racer

View user profile

Back to top Go down

Re: paperwork for bike

Post  650zed on Tue 11 May - 11:49

z650 Kawa Power
650zed
Administrator

View user profile http://www.z650.12r.org