Triton of andere caferacer

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Triton of andere caferacer

Post  mooner on Sat 26 Jul - 9:26

Ik heb op www.motorfietsweb.nl wel een paar leuke apparaatjes gezien.Een Tribsa en een triumph.De Triumph leek oud maar bleek uit begin jaren 80.Zonde dus.De Tribsa is wel heel errug leuk.Het geeft niet dat ik er nog dingen aan moet veranderen want dat lukt wel.Ben zelf redelijk handig in (tig)lassen en draaien/frezen enzo.Ik vind het alleen zo zonde dat die motoren allemaal verbouwd worden met andere componenten van honda etc.Ik zal zeker is naar dat museum gaan om te informeren wat nu de beste optie is (triton,tribsa,norbsa etc).Een originele Triumph of Norton is sowieso echt wel vet maar liever al een deel omgebouwd omdat de onderdelen ook niet voor het oprapen liggen vermoed ik.Heeft iemand die Triton op marktplaats gezien met die racekuip?De kerel die het ding gereden had ,had er ik weet niet hoeveel prijzen mee gewonnen.Zo'n eentje is het echt de ultieme machine.Misschien zie ik er vanavond nog wel een paar bij de rock en roll avond bij het wilhelminapleintje.Alvast bedankt voor de reacties.

grtz Simon

mooner
Speed Racer

View user profile http://www.uralteamveldhoven.nl

Back to top Go down

Re: Triton of andere caferacer

Post  willem_duc on Sat 26 Jul - 11:56

Tja voor kuipen en tanks ed kun je bij jouw om de hoek bij Theo vd Berg in Wintelre,
Hij heeft een bedrijfje in polyester racing parts en is niet zo duur.
Ik persoonlijk heb het liefst een Norton nog liever als Triton. mooie losse versnerllingsbak.
groeten Wim

willem_duc
Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Buellfrog on Mon 28 Jul - 11:36

Ja hoe origineel wil je het hebben. Voor een beetje origineel spul moet je wat Autojumbles afstruinen en dan nog vraag ik me wel eens af of het origineel is. Maarja je begint al bij een samengestelde motor waarvan er niet een hetzelfde is. okee iets Japans op een Engelse motor is not done. Maar onderdelen voor een Triton/Tribsa ed. is er nog aardig wat krijgen bij klassieke Engelse motorzaken. Ik heb voor mijn Triton vooral op de kleinere onderdelen aardig wat kunnen scoren.

Buellfrog
Novice Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Buellfrog on Mon 28 Jul - 11:43

willem_duc wrote:
Ik persoonlijk heb het liefst een Norton nog liever als Triton. mooie losse versnerllingsbak.
groeten Wim

Hoezo Triton niet los

Heb zelf een Pre unit T110 blok eronder zitten

Buellfrog
Novice Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Mon 28 Jul - 13:46

mooner wrote:Ik heb op www.motorfietsweb.nl wel een paar leuke apparaatjes gezien.Een Tribsa en een triumph.De Triumph leek oud maar bleek uit begin jaren 80.Zonde dus.De Tribsa is wel heel errug leuk.Het geeft niet dat ik er nog dingen aan moet veranderen want dat lukt wel.Ben zelf redelijk handig in (tig)lassen en draaien/frezen enzo.Ik vind het alleen zo zonde dat die motoren allemaal verbouwd worden met andere componenten van honda etc.Ik zal zeker is naar dat museum gaan om te informeren wat nu de beste optie is (triton,tribsa,norbsa etc).Een originele Triumph of Norton is sowieso echt wel vet maar liever al een deel omgebouwd omdat de onderdelen ook niet voor het oprapen liggen vermoed ik.Heeft iemand die Triton op marktplaats gezien met die racekuip?De kerel die het ding gereden had ,had er ik weet niet hoeveel prijzen mee gewonnen.Zo'n eentje is het echt de ultieme machine.Misschien zie ik er vanavond nog wel een paar bij de rock en roll avond bij het wilhelminapleintje.Alvast bedankt voor de reacties.

grtz Simon
De Tribsa is geen topper hoor , ziet er wel leuk uit , maar is best een hoop niet goed aan hoor Wink

Veel teveel Honda spul op en aan gebouwd , voorvork en wielen , tellers en koplamp , ook de uitlaat hoort zeker niet op een Tribsa , wel een leuke basis , zou je voor : €2400 moeten kunnen kopen , dan houdt je nog wat geld over voor de "juiste " wielen , tellers etc Cool

Rooie Ben
Veteran Racer

View user profile http://www.snuffelkleintjes.nl

Back to top Go down

Post  mooner on Mon 28 Jul - 20:32

En dan zit er ook nog geen kenteken op.Kan dat een probleem zijn ,als er helemaal niks bijzit?

gtz Simon

ps bedankt voor alle reacties!

mooner
Speed Racer

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Mon 28 Jul - 22:47

De vraag die je de eigenaar moet stellen is : " waarom zit er geen kenteken op " , heeft er ooit een kenteken op gezeten (Nederlands) en zo ja , waar zijn de papieren nu dan , heeft het ding ooit zware schade gehad en is het kenteken ingenomen ?

Dat soort dingen zijn heel erg belangrijk , anders heb je straks veel geld uitgegeven voor iets waar je niet op kan rijden , dan kun je beter even verder zoeken en eentje kopen waar meer vertrouwen van uitstraalt Wink

Rooie Ben
Veteran Racer

Back to top Go down

Post  Mingh on Tue 29 Jul - 8:54

http://www.kapaza.be/Motoren/Oldtimers/9617691/Cafe_racer_TriBsa.html

ebay: 370072922041

Mingh
Speed Racer

View user profile

Back to top Go down

Caferacer

Post  Mikebike on Tue 29 Jul - 13:56

Ik heb een reactie gezet op motorfietsweb en die is als volgt :

Gewoon googgelen, beetje zoeken op internet, motorbeurzen, contact opnemen met mensen zoals Jan Braas, Martin Morren enz.
-Roadrocketclub.
http://www.rocket-caferacerparts.nl/
http://www.caferacer.net/
enz.enz.

Elke dag even op Ebay kijken op Norton-Triton-Dresda-Triumph-Caferacer.
Duitsland stikt het ook nog van de caferacers, zelfs Manxen nog te koop. Kijk eens op classic-motorrad.de !
Staat een heeeeeeeeeele mooie triton, kost maar 10.000 euro!
Ook nog een Manx 500 voor 32.000 euro.
Zelfs nog een Seeley BSA Goldstar voor 14.500 euro.
En op E-bay:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Motorcycles___Triumph-Triton-Norton-cafe-racer-rolling-chassie-dice16_W0QQitemZ110274308050QQddnZMotorcyclesQQddiZ2283QQcmdZViewItem?hash=item110274308050&_trksid=p3756.m14.l1318

Let wel, in de USA ! Maar met een hele lage dollar...

De foto die je geplaatst hebt bij vraag/aanbod is geen caferacer maar een namaak MANX classic racer. Motorfiets bestaat uit een featherbed-frame met een Weslake 500cc 4-klepper. De rest zoals de tank en wielen kun je overal nog kopen. Dus waarom zelf niet zo'n ding bouwen.
Heb ik toevallig nog een zeer nette featherbed-frame met achterbrug en wat staat er op de vensterbank bij mij thuis ? Jawel, een Weslake 500cc 4-klepper, compleet met dikke Amal carb en uitlaatbocht !
Uiteraard niet voor weinig, maar ja, het is er wel.
Succes en laat weer eens wat horen!
Mvg.
Mike uut Pesse.

Mikebike
Lazy Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  mooner on Tue 29 Jul - 16:37

Heb contact met ene Jaap (misschien ook lid hier)en die bood me deze motor aan;Norton.Motor heeft een lichter vliegwiel en grotere kleppen.
Verder is het blok helemaal gereviseerd. Nieuwe zuiger, bigend. Er zit een Lucas race magneet op.
Nieuwe alu wielen met nieuwe wiellagers etc. Grimeca voorrem plus nieuwe voorvork. Nieuwe hagons
achter. Blok is meen ik van 1952, frame van 1954 .Overbrenging van blok naar bak is met een belt en een nieuwe koppeling.
Kan iemand zeggen of dit wat is voor +/-7000 (of teab)?

mvg Simon

ps.Kan iemand de termen uitleggen (lucas ,Grimeca,hagons,)[img][/img]

Last edited by mooner on Tue 29 Jul - 21:37; edited 1 time in total

mooner
Speed Racer

Back to top Go down

Post  Mikebike on Tue 29 Jul - 18:05

Wat voor blok ? Dominator,Atlas, 1-pitter of een ander soort blok ? Hoeveel cc ?
Grimeca-trommels zijn gewoon nieuw te koop, maar remmen zeer goed.
Wat voor alu-velgen? Wat voor bak ? Origineel Norton of Quaif ?
Hagons zijn gewoon goed, die horen erbij.
Zitten er tellers op ? Zoja, welke ? Smiths ?
Geen kenteken lees ik net. Is het een classic racer zonder kenteken ?
Pffff, tsja, je zult dan een apart frame moeten kopen en dan nummer over slaan ofzo.
Anders moet je hem aanbieden bij de RDW met bouwtekening van frame etc. Ik denk niet dat je daar op zit te wachten.
Heb je geen foto van die fiets ? Wat voor frame ? Het zijn allemaal vragen die jou een antwoord kunnen geven op je eventuele aankoop.
greetz, Mike.

Mikebike
Lazy Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  mooner on Tue 29 Jul - 21:48

Het is een getunde 500cc 1pitter,blok is van 52 ,frame van 54.De motor is met kenteken. en featherbed frame.

mvg Simon

Last edited by mooner on Wed 30 Jul - 5:39; edited 1 time in total

mooner
Speed Racer

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Tue 29 Jul - 21:49

mooner wrote:

Het is een getunde 500cc 1pitter,blok is van 52 ,frame van 54.De motor is met kenteken. en featherbed frame.

mvg Simon

gaat iets mis met t plaatsen van de foto geloof ik...?!

caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Wed 30 Jul - 0:38

mooner wrote:Heb contact met ene Jaap (misschien ook lid hier)en die bood me deze motor aan;Norton.Motor heeft een lichter vliegwiel en grotere kleppen.
Verder is het blok helemaal gereviseerd. Nieuwe zuiger, bigend. Er zit een Lucas race magneet op.
Nieuwe alu wielen met nieuwe wiellagers etc. Grimeca voorrem plus nieuwe voorvork. Nieuwe hagons
achter. Blok is meen ik van 1952, frame van 1954 .Overbrenging van blok naar bak is met een belt en een nieuwe koppeling.
Kan iemand zeggen of dit wat is voor +/-7000 (of teab)?

mvg Simon

ps.Kan iemand de termen uitleggen (lucas ,Grimeca,hagons,)[img][/img]
€7000,00 is best veel geld voor een dergelijke fiets Idea

Is ook weer van veel zaken afhankelijk , heeft de motor een kenteken wat ook daadwerkelijk als origineel bij het frame hoort , wordt veel mee gerommeld en dat wil je echt niet Wink

Als er bijvoorbeeld een nummertje in geslagen is en het frame wat bij dat kenteken hoort is er niet bij , dan kun je al snel problemen krijgen .

Degene die het frame in bezit heeft waar het juiste nummer in geslagen staat is ten alle tijde " winnaar " , als die persoon zijn frame ter keuring aanbiedt bij de RDW kun jij gewoon je papieren inleveren Wink

Je moet toch serieus naar allerlei zaken kijken als je zoveel geld uitgeeft hoor , ik ben er dan ook van overtuigd dat je beter zelf een Triton kan bouwen dan de ellende van een ander over te nemen , frames worden weer nieuw gemaakt , maar ook gebruikt zijn ze goed te vinden hoor Wink

Een frame kost in Nederland rond de : €1200,00 , voor dat geld mag je wel verwachten dat het frame voorzien is van de juiste Nederlandse papieren .

In Amerika kun je een wideline featherbed frame al voor : €400,00 vinden , maar moet wel verstuurd worden (is stervensduur vanuit USA) en moet ook nog gekeurd worden .

Een bouwtekening van een frame heb je alleen nodig als het een eigenbouw frame betreft , wordt dan een torsie proef uitgevoerd en gekeken naar de belastbaarheid van de lassen en dergelijke .

Wat betreft de revisie van het blok van de fiets die je kunt kopen zal je de verkoper op zijn woord moeten geloven , wordt wel vaker geroepen : " gereviseerd " , maar het vervangen van wat pakkingen en keerringen en het schoonmaken van de sludgepijp wordt ook al snel gezien als revisie , vraag dan ook om foto's en rekeningen , een echte hobbyist maakt zeker foto's van zijn werk en bewaart ook de rekeningen van de gebruikte onderdelen zodat hij aan het einde van de rit weet wat hij heeft uitgegeven Wink

Lucas race magneet is weer een ander verhaal , zijn verschillende types van , maar volgens mij heeft een Lucas race magneet schroeven om de bougiecords vast te houden , en de gewone magneten hebben clips , staat ook een plaatje op met het typenummer .

Hagon schokbrekers zijn gewoon het beste en mooiste voor op zo'n fiets Cool

Grimeca remtrommels heb je ook in vele soorten en maten , er zijn weer nieuwe op de markt maar die zijn (naar wat ik heb gehoord tenminste) niet van een al te beste kwaliteit , zijn er al een aantal teruggekomen met scheuren , daarbij komt ook nog eens dat er verschillende maten in zijn , als je een 18 inch velg hebt moeten de spaken (bij de grootste uitvoering) zo'n 10 centimeter lang zijn .

Het mooist en volgens mij ook beste zijn nog altijd de 4 ls naven van een Suzuki GT 750 Cool

Primaire overbrenging met beltdrive is wel gewoon goed hoor , beter dan een ketting en minder onderhoud ook Wink

Verder kan ik je alleen maar zeggen dat geduld en kalmte je veel leed en munten kunnen besparen , ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken , maar doe even rustig aan als je een substantieel geld bedrag uitgeeft , houdt er ook rekening mee dat het hier nog steeds gaat om oude motoren die toch meer onderhoud vragen dan een moderne machine , en de onderdelen zijn vaak schaars en niet echt goedkoop , reserveer dan ook een geldbedrag voor onderhoud en in geval van callamiteiten Wink

Met het uitgeven van een zak met geld voor een motor ben je dus gewoon nog niet klaar Idea

Rooie Ben
Veteran Racer

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Wed 30 Jul - 0:54

Was al een heel verhaal wat ik heb geschreven , maar toch nog wat aanvullende info Wink

Het framenummer staat bij een featherbed frame aan de linkerzijde voor de achterbrug onder de olietank , in de verticale plaat Idea

Bijvoorbeeld een frame van 1954 heeft als framenummer 55350 tot 60700 en heeft als jaarletter (worden tot 1961 altijd letters gebruikt om het jaartal aan te geven) J , kijk daar in elk geval goed naar Wink

Als je een Triton koopt dan wil je weten wat voor blok eronder zit , dat nummer (combinatie letter cijfers) staat aan de linkerzijde onder de cilinder op het blok , horizontale vlakke passtuk .

Dat kan bijvoorbeeld T100 of T120 zijn , kijk als je een Triton koopt met een T120 blok hoeveel kopbouten deze heeft , heeft hij 8 kopbouten dan is de kop nog niet gemodificeerd en met 10 wel .

Als ik ernaast zit zou ik dat graag van de kenners horen Wink (weet helaas ook lang niet alles)

Rooie Ben
Veteran Racer

Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics