honda cb360 caferacer project!

Page 1 of 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

honda cb360 caferacer project!

Post  marc on Wed 6 Aug - 23:21

Zoals een aantal van jullie al weten, heb ik een honda cb360 gekocht aantal weken terug, uit eindelijk vandaag pas kunnen ophalen.

De bedoeling is om hier een redelijk low-budget project van te gaan maken.

Nou foto's zeggen meer dan woorden:

Omdat we binnen helaas geen plaats hebben moet ik zolang buiten sleutelen:

Maar eens begonnen:

beetje het idee van hoe en wat:

Ben nog niet echt uit over de achterkant want dit heeft het nog net niet vindt ik Razz tips welkom! cheers

Heb nog wat vraagjes, is het normaal dat bij het eraf halen van het kapje van de dynamo er olie uitloopt? Leek me van wel maar niet egt vol vertrouwen Razz

En om te starten is er dan een volle aangesloten accu nodig? Want bij een poging om hem te starten kon ik geen vonk krijgen, bougie's deden het wel.... heb er verder niet naar gekeken omdat ik niet wist of de accu hiervoor nodig is?

Dat was t voor nu Cool

Last edited by marc on Tue 1 Nov - 1:09; edited 19 times in total
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Re: honda cb360 caferacer project!

Post  Rooie Ben on Thu 7 Aug - 0:36

marc wrote:Zoals een aantal van jullie al weten, heb ik een honda cb360 gekocht aantal weken terug, uit eindelijk vandaag pas kunnen ophalen.

De bedoeling is om hier een redelijk low-budget project van te gaan maken.

Nou foto's zeggen meer dan woorden:
Ben nog niet echt uit over de achterkant want dit heeft het nog net niet vindt ik Razz tips welkom! cheers

Heb nog wat vraagjes, is het normaal dat bij het eraf halen van het kapje van de dynamo er olie uitloopt? Leek me van wel maar niet egt vol vertrouwen Razz

En om te starten is er dan een volle aangesloten accu nodig? Want bij een poging om hem te starten kon ik geen vonk krijgen, bougie's deden het wel.... heb er verder niet naar gekeken omdat ik niet wist of de accu hiervoor nodig is?

Dat was t voor nu Cool
Dat de olie eruit loopt is normaal , om te starten heb je in elk geval een accu nodig , zorg er gewoon voor dat die vol is zodat het ding in elk geval een vonk kan maken Wink

Maar hoe bedoel je , de bougies doen het wel , heb je die getest op een ander ding Question

En waarom heb je de dynamo kap gedemonteerd dan ?

Je kan beter eerst zorgen dat de motor in elk geval goed loopt , de rest komt later Wink

Ik heb overigens je post in New member, start here! Begin hier aangepast met een link naar dit topic

Last edited by Rooie Ben on Thu 7 Aug - 0:44; edited 1 time in total
Rooie Ben
Veteran Racer

View user profile http://www.snuffelkleintjes.nl

Back to top Go down

Post  Buellfrog on Thu 7 Aug - 0:43

marc wrote:

Ik heb destijds voor de Guzzi het zadel van een Suzuki 550 GT gebruikt is net zoiets, kijk ff bij Mijn projecten "Triton vs Guzzi" misschien is dat wat.

Zou inderdaad wat Ben zegt kijken of je hem eerst lopend kan krijgen voor je hem helemaal uit elkaar haalt.
Buellfrog
Novice Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  marc on Thu 7 Aug - 0:54

Ja ik ga aan de electronica of het blok niks veranderen/eraf halen hoor Wink

Dynamo kapje was meer nieuwschierigheid,

Accu hangt nu in de lader, maar ben bang dat die ver is overleden,

Bougies heb ik in de bougiedop van de brommer geduwt en die vonkte gewoon netjes zoals t hoort. Wink
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Thu 7 Aug - 1:14

marc wrote:Ja ik ga aan de electronica of het blok niks veranderen/eraf halen hoor Wink

Dynamo kapje was meer nieuwschierigheid,

Accu hangt nu in de lader, maar ben bang dat die ver is overleden,

Bougies heb ik in de bougiedop van de brommer geduwt en die vonkte gewoon netjes zoals t hoort. Wink
Begin met een nieuwe accu , gelaccu is een optie maar erg duur of je moet alleen de kickstarter gebruiken dan ben je voor 3 tientjes klaar met een gelaccu .

Voordeel van een gelaccu is dat je die zo'n beetje overal en op alle manier kunt monteren , dus ook op zijn kant Wink

Een gewone accu kost tussen de 4 en 5 tientjes Idea

En niet uit nieuwsgierigheid van alles demonteren joh Evil or Very Mad , kun je alleen maar problemen mee maken Wink

Wat niet kapot is moet je niet proberen te repareren Idea

Accu onder lading , wel even de dopjes eraf he , de accu kan gas vormen als die onder lading staat en dus uit elkaar klappen als die zijn gas niet kwijt kan Idea

Dus nieuwe accu , en dan weer proberen , zou wel gelijk de bougies , kappen , puntjes en condensator vervangen , zijn de kosten niet en scheelt een hoop gezeik achteraf Wink
Rooie Ben
Veteran Racer

Back to top Go down

Post  marc on Thu 7 Aug - 19:10

Ik heb er een scooteraccu in gezet met 4A, deze was sterk genoeg om de start motor te laten draaien etc... licht, toeter alles werkt erop... maar nog steeds geen vonk Sad

Morgen andere bougiekappen testen en kijken of de bobine's etc goed zijn aangesloten....

De orginele accu heeft 12A zou dit een oorzak kunnen zijn waardoor hij niet vonkt met de 4A accu?

Nog een vraag: Is een 4A accu verder voldoende? Krijg ik geen problemen met het licht etc..? Want deze accu is een stuk kleiner en makkelijker weg te werken!, cheers
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Thu 7 Aug - 20:33

marc wrote:Ik heb er een scooteraccu in gezet met 4A, deze was sterk genoeg om de start motor te laten draaien etc... licht, toeter alles werkt erop... maar nog steeds geen vonk Sad

Morgen andere bougiekappen testen en kijken of de bobine's etc goed zijn aangesloten....

De orginele accu heeft 12A zou dit een oorzak kunnen zijn waardoor hij niet vonkt met de 4A accu?

Nog een vraag: Is een 4A accu verder voldoende? Krijg ik geen problemen met het licht etc..? Want deze accu is een stuk kleiner en makkelijker weg te werken!, cheers
Wat de amperages betreft heb ik geen idee :face:

Maar kijk de puntjes ook eens na , gaan ze wel open en dicht , misschien blijven ze wel dicht staan en dan vonkt ie ook niet Wink

Volgens mij is die accu wel voldoende om hem te laten vonken hoor , als de startmotor vlot rondgaat dan zal ie wel vonk trekken ook Wink
Rooie Ben
Veteran Racer

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Thu 7 Aug - 20:37

geweldige fotoserie trouwens....ben benieuwd wat t gaat worden... cyclops
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Thu 7 Aug - 20:40

caferacer 1975 wrote:geweldige fotoserie trouwens....ben benieuwd wat t gaat worden... cyclops
Ik vermoed een Honda CB lol!
Rooie Ben
Veteran Racer

Back to top Go down

Post  marc on Thu 7 Aug - 22:05

zeg etterbak ga jij nou op elk forum t zelfde antwoord geven Laughing Laughing Laughing

zal morgen de puntjes nog eens bekijken, ze waren iig niet ingebrandt etc...,

ja ik vind het ook een leuk setje uitlaten!, Wil ze alleen wat schuiner omhoog zetten cheers
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Thu 7 Aug - 22:33

Rooie Ben wrote:
caferacer 1975 wrote:geweldige fotoserie trouwens....ben benieuwd wat t gaat worden... cyclops
Ik vermoed een Honda CB lol!

Rolling Eyes

zou je denken...wie weet wie weet... bom
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  marc on Fri 8 Aug - 18:41

wat een klote weer Sad Sad

kan dus weinig doen aangezien hij buiten staat, party tent opgezet maar die waaide weg Sleep bom

nouja gisteren en vandaag toch nog wat kleine dingen gedaan:

Uitlaten moeten zoals de linker komen te zitten ongeveer,
spatbord ben ik nog niet over uit, even kijken hoe het staat als het achterlicht + kenteken er weer op zit Wink

kwam tot de ontdekking dat er totaal niks van dempmateriaal in de uitlaat zit:

wel verstandig om te doen neem ik aan?

Uitlaten zijn van binnen ook wat geroest, hoe krijg ik dit het beste schoon? Nacht in de caustic soda zetten?

Stuur met die gekke verhoging eraf gehaalt:

Ik had nog een m-stuurtje liggen:
,
Alleen moet die lompe hoge stuurbevesteging er nog tussen en dat is geen gezicht, dus waarschijnlijk worden het clipons,

Vreemde beugel voor de koplamp eraf gehaalt en maatje van me had nog beugels liggen:

Op de laatste foto zit onder de koplamp zo'n vreem dingetje (op het t-stuk) waar de remleiding naar toeloopt, is dit een controlle sensor?
Kan die ertussen uitgelaten worden? Want heb nog een nieuwe remslang liggen,.... of niet verstandig?

En dan de tank, lekker roestig van binnen dus dat wordt weer een klere werkje.

Zoals ook te zien is, zit er een flinke bak plamuur tegen opgegooit.
Even kijken of het de moeite waard is om de tank netjes te maken of meteen kijk voor een vervangende.

Morgenvroeg nieuwe accu ophalen, neem gelijk de bobine's + condensators mee zodat die gecontroleert kunnen worden. Contactpuntjes gaan wel gewoon netjes.
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  marc on Sat 9 Aug - 18:43

Wordt er beetje moe van, ding wil maar niet starten...

Carburateurs brandschoon gemaakt, nieuwe accu erin, hij vonkt iig wel...

Af en toe lijkt het alsof ie ff wil en dan pruttelt hij paar slagen en is t weer weg..... lijkt ook alsof alleen de rechtercilinder in leven komt Sad

nog tips? Sad
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  Toecutter on Sat 9 Aug - 20:21

Hoi Marc, ik ben zelf nog maar een beginneling , dus kan ik je daar niet echt bij helpen, maar bij deze wil ik je alvast veel succes wensen en hou de goede moed er maar in Wink de aanhouder wint toch altijd
Toecutter
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  Bowler on Sat 9 Aug - 21:02

Zo he, de updates zijn precies zo die van M-F, wat raar :tongue:

Bowler
Novice Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  marc on Sat 9 Aug - 21:32

hahaha ja ik kopier het van hier naar daar.... daar is het wat drukker bezocht en meer kans dat iemand een oplossing weet Razz

Ben er al gedeeltelijk achter, als ik de bobine's op het linkercontactpuntje aansluit doen ze beide niks.... en op het rechtercontactpuntje doen beide bobine's het......

Puntjes gaan gewoon open etc.... dus morgen de kabel van het linkercontactpuntje eens vervangen kijken wat ie dan doet....

Nouja morgen weer een dag we zien t wel cheers
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  willem_duc on Sun 10 Aug - 13:05

Hoi Marc.

Ik heb met plezier de foto's van de motor bekeken en met stijgende vebazing je verslag gelezen.
Op een accu kun je oa de volgende zaken aflezen, dat is de spanning die voor jouw motor 12V moet zijn en het vermogen uitgedrukt in A/H dat betekent de hoeveelheid stroom in ampere's die de accu in een uur kan leveren. Voor een motorfiets die je met een startmotor moet starten heb je aanzienlijk meer A/H nodig als een fiets die je aleen met de kickstarter start. op het moment als de motor loopt zal de dynamo voor het belangrijkste deel de spanningsverzorging voor haar rekening nemen.
Om een ontsteking goed te laten werken heb je wel 12 volt nodig die spanning wordt met behulp van contactpunten en de condensator die daar bij zit door de primaire spoel van de bobine gestuurd en op het moment dat je punten open gaan wordt die stroomkring onderbroken. het stroomcircuit wil zich instant houden en middels de scundaire spoel in de bobine wordt even een hoogspanning opgewekt die de bougie laat vonken.
Het is in jouw geval heel goed mogelijk omdat de motor kennelijk al lang niet meer heeft gelopen dat je contactpunten zo geoxideert zijn dat er als het ware een isolatielaag tussen de punten zit zodat deze in gesloten toestand geen stroom meer geleiden, even de punten zuiver maken met een fijn schuurpapiertje kan al een oplossing zijn. ook is het mogelijk dat de codensators over de contactpunten heen niet meer goed zijn of niet meer aangesloten.Verder is ook het tijdstip dat de punten moeten openen belangrijk

Die "sensor" op de onderste voorvorkplaat zit tussen je remleiding van je voorwiel en is de stoplichtschakelaar.
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Succes met je cafe racer.
groeten Wim
.
willem_duc
Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  marc on Sun 10 Aug - 14:25

bedankt voor de duidelijk uitleg Wim Cool Cool

Ben er net al achter wat het was! De kabel van de linkercontactpunten was gaar en gaf niks meer door.... die vervangen en nu vonken beide bougies mooi!

Contactpuntjes waren netjes dat had ik als eerste gecontroleert! Verder heb ik net de nokjes even voorzien van een puntje vet.

Wat ik wel zag dat er kleine vonkjes tussen de puntjes overspringen.... nu heb ik dit bij mn brommer ook al eens gehad maar geen problemen mee gehad... werd mij echter wel verteld dat de condensators dan ver kapot zijn...?

Maargoed morgen verder met de tank schoonmaken en kijken of ik hem aan het lopen krijg!, straks feestje aangezien ik gisteren 19 ben geworden cheers
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  willem_duc on Sun 10 Aug - 18:21

gefeliciteerd met je 19e verjaardag
gr wim
willem_duc
Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Ton Up Boy on Mon 11 Aug - 1:06

ook gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik heb , heel lang geleden, ook een CB360T gehad, die na enige tijd vast is gelopen.
Bleek toen een kwaal te zijn van de Cb250/360; nokkenas liep vast in de cilinderkop door te weinig/ of slechte olie.
let hier dus goed op ; een gewaarschuwd mens..... Shocked
Ton Up Boy
Veteran Racer

View user profile http://www.roadrocketclub.nl

Back to top Go down

Post  marc on Mon 11 Aug - 14:37

bedankt Cool

ja bedankt voor de tips! zal het onthouden... een dezer dagen de tank schoonmaken en de carbs nog eens goed schoonmaken en meteen de kleppen stellen en kijken of ie dan wil lopen Cool
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  Wout on Mon 11 Aug - 21:38

Gelukkige verjaardag!

Zeg, zo te zien kan je toch aardig overweg met mechaniek. komt allemaal in orde!

Als je onderdelen zoekt ( NOS ), surf dan eens naar CMSNL, daar vind je echt veel!

Veel succes
Wout
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  marc on Tue 12 Aug - 22:11

Vandaag weer verder, wilde de kleppenspeling controleren maar kwam erachter dat mijn voelermaatjes met 0,05mm verspringen en niet met 0,01mm wat ik nodig heb voor de uitlaat klep (0,08mm) inlaat kan wel maar doe t liever tegenlijk.

Nou goed starten kan toch nog niet dan de tank maar schoonmaken. Schoonspoelen met terpentine, grind erin en rammelen maar.... dat zo'n 5/6 keer gedaan begon redelijk schoon te raken.

Toen merkte ik op dat ik een scheur aan de linker kan van de tank zag..... na verder inspectie bleek een heel stuk plamuur los te zijn gekomen met dit als resultaat Sad

geen klein stukje maar egt n flinke brok zie ook de tank:

Nouja wat doen we dan, aangezien het low-budget moet worden en een nieuwe tank er dus niet in zit, en ik plamuren stiekem wel beetje leuk vind gooien we der maar n pot plamuur tegen op!
Onvet en ontroest:

2 dikke lagen plamuur erop gekwakt:

en schuren maar:

Het ging al er lekker! Begon er goed uit te zien Cool
Lamme arm:

Vorm beviel me nog niet helemaal en zaten wat oneffenheden in, nog een laagje plamuur:

En weer schuren:

Morgen even afplamuren met fijnplamuur en wat andere deukjes weg werken.... schuren en snel in een kleur spuiten dan springen de oneffenheden eruit en kijken wat er dan nog aan gedaan moet worden Cool

We komen er wel Very Happy Very Happy

Btw vraagje? Frame verven met hammerite(oid) hot or not?

Lijkt mij redelijk makkelijk(wel veel schuur werk) en low-budget en ziet er toch netjes uit....

Nu ga ik douche wat werkelijk overal zit rotzooi! cheers
marc
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Tue 12 Aug - 22:41

ik moet zeggen Marc je houdt ons prima op de hoogte en het foto verslag is super...

Een voor je doorzettingsvermogen..

Oja een beetje laat maar toch van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Rooie Ben on Wed 13 Aug - 1:10

marc wrote:
Morgen even afplamuren met fijnplamuur en wat andere deukjes weg werken.... schuren en snel in een kleur spuiten dan springen de oneffenheden eruit en kijken wat er dan nog aan gedaan moet worden Cool

We komen er wel Very Happy Very Happy

Btw vraagje? Frame verven met hammerite(oid) hot or not?

Lijkt mij redelijk makkelijk(wel veel schuur werk) en low-budget en ziet er toch netjes uit....

Nu ga ik douche wat werkelijk overal zit rotzooi! cheers
Not dus , echt niet doen hoor met die hammerite rommel , kun je beter wat doorwerken en het frame cht kaal maken en spuiten of poedercoaten Cool

Kun je gelijk je frame verstevigen als je toch bezig ben , kost allemaal geen drol en dan heb je wel resultaat Wink

Maareh , zorg nou eerst eens dat het ding loopt voordat je hem in onderdelen in de tuin hebt liggen Idea

Had trouwens nog wel een tank voor je gehad voah wehnahg Razz Razz Razz
Rooie Ben
Veteran Racer

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics