my honda cb500 caferacer

View previous topic View next topic Go down

my honda cb500 caferacer

Post  caferacer 1975 on Sat 3 May - 18:47

this is the bike i recently bought and althoug i love its design. The bike is not ready for the road and it is going to cost me a lot of money... No There is a lot wrong with it and i don't have the plase nor the time to fix it myself so i have to let someone else look at it... The guy i bought it from was far from truthfull...

But i dont give up and hope to create a great bike together with a mecanic Very Happy

Greetings Raimond jocolor
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Re: my honda cb500 caferacer

Post  Noisy Norton on Sat 3 May - 23:56

For a bike that has a lot wrong with it, it sure looks good. Hope you can get it back on the road quickly. Good luck.
Noisy Norton
Speed Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Sun 4 May - 11:42

Yes you are right..it looks good and i am verry pleased with it....and that's also the reason i am going to make it work again... Very Happy

jocolor
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  650zed on Mon 12 May - 22:34

Heel mooie honda! What kind of problems you're having, then? Have you checked with Blauwe Plaat in Utrecht yet?
Trouwens, heb je die niet toevallig via marktplaats gekocht? Want ik zag bijna dezelfde cb, een tijdje geleden... Question
650zed
Administrator

View user profile http://www.z650.12r.org

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Thu 15 May - 21:52

Ja hij ziet er prima uit......

ik zal je de lijst met euvels besparen...maar waar het nu op neer komt is dat ik er bij de blauwe plaat (prima kerel trouwens) een ander motorblok in ga laten zetten. Er komt nu een blokje in van een 550. Het blok wat er nu in zit is helemaal op (ik trek een flinke blauwe rook achter me aan) en het is zo duur om het te reviseren dat ik er beter een ander in kan laten zetten en dat dus ook doe. Verder komt er nog een ander achterwiel in omdat in deze een slag in de trommel zit...maar dat is dan ook voor nu even alles..

en last but not least ben ik ook nog flink over mijn oren geslagen door de garage waar ik hem als eerste naar toe heb gebracht RB motoren in De Bilt. Zij hebben me een flinke rekening gepresenteerd (vooral manuren) terwijl ze zoals nu blijkt bijna niets aan gedaan hebben. En me de motor dus eigenlijk nog slechter weer hebben mee gegeven.... Mad

Maar goed hoop dat tie snel in orde is en ik er weer op kan rijden..

jocolor
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Thu 15 May - 21:55

650zed wrote:Heel mooie honda! What kind of problems you're having, then? Have you checked with Blauwe Plaat in Utrecht yet?
Trouwens, heb je die niet toevallig via marktplaats gekocht? Want ik zag bijna dezelfde cb, een tijdje geleden... Question

ooh ja ik heb hem inderdaad via martkplaats gekocht in groningen...ongeveer een maand of 2 geleden..
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  650zed on Fri 16 May - 10:00

caferacer 1975 wrote:Ja hij ziet er prima uit......
en last but not least ben ik ook nog flink over mijn oren geslagen door de garage waar ik hem als eerste naar toe heb gebracht RB motoren in De Bilt. Zij hebben me een flinke rekening gepresenteerd (vooral manuren) terwijl ze zoals nu blijkt bijna niets aan gedaan hebben. En me de motor dus eigenlijk nog slechter weer hebben mee gegeven.... Mad
jocolor
Nou, nu dat je het over RB motor in De Bilt heb… Ik heb een raar geluid gemerkt, in februari dit jaar, op mijn Zed, maar kon er niet achter komen waar heet precies vandaan kwam. Ik heb overal op Internet gekeken, om een betrouwbare garage te vinden. De voormalige Kawasaki dealer op de Amsterdamsestraatweg hoef ik nooit meer van mijn leven (lange verhaal). Ik kwam dus ook terecht bij RB motor. Ik heb keurig uitgelegd dat het een oude motor is en dat het absoluut niet veel tijd moest kosten. Ik verwachtte van hun dat ze met een professioneel oog de motor kijken, het probleem vinden (dat is simpel en oude mechaniek, geen elektronica) en als het duur wordt, dat ze me eerst opbellen. Na 4 dagen (!) hebben ze me opgebeld, dat ze al 3 uren bezig waren met opzoeken, rijden enz. met ze drieën erop, en dat ze nog niets hadden gevonden maar… dat de rekening al zo’n 200 euro was! Of ze door moesten gaan? Ik werd dus een beetje boos, dat het pure onzin was, dat 3 profs binnen 3 uren niets vinden, dat het niet de bedoeling was, enz. Ik zei dus ‘stop er mee, dat is al te veel’. Toen ik de motor kwam ophalen, zeiden ze dat het rare geluid waarschijnlijk uit de voorrem kwam, dat het remblok helemaal vastgeroest was en dat ze hem “gangbaar” hebben gemaakt maar dat hij vernieuwd moest worden. Uiteindelijk bleek het dat ze een paar bouten los hebben gemaakt, wat olie ingedaan en verder lekker stukjes gereden hebben, om het kort te zeggen. Verder niets. In totaal 205 euro’s voor niets, want de motor was nog niet gerepareerd. Ik vroeg dus meer details, dat ik het onzin vond, maar hun verhaal was al klaar: ‘we hebben heel veel wat gedaan hoor, overal gezocht, teller en toerteller ingesmeerd, enz. We doen onze best, dat is een oude motor, alles is oud en versleten, wat wil je, anders moeten we bijna alles vernieuwen’… Bla-bla-bla onzin dus…
Ik wilde natuurlijk geen nieuw remblok kopen, want die kost bijna meer dan de motor zelf… Dat was de eerste keer dat ik een motor in een garage bracht, ook volgens mij de laatste. Ik heb inmiddels het probleem zelf opgelost: een 2de hands complete remklauw uit 1977 voor 10 euro's gekocht, zelf 'gangbaar 'gemaakt en gemonteerd met nieuw remvloeistof, klaar. Totaal: 25 euro’s, en nooit meer rare geluiden!
Goede les, in ieder geval. Doe het zelf of met vrienden! Twisted Evil Twisted Evil

Last edited by 650zed on Fri 16 May - 14:12; edited 4 times in total
650zed
Administrator

Back to top Go down

Post  650zed on Fri 16 May - 10:02

caferacer 1975 wrote:Ja hij ziet er prima uit......
(ik trek een flinke blauwe rook achter me aan) en het is zo duur om het te reviseren dat ik er beter een ander in kan laten zetten en dat dus ook doe. jocolor

Ja, dat klinkt als een kapote koppakking... Sad Sad
Nou, nu hopen dat alles goed komt! Die Honda is erg cool en zeker de moeite waard!
Hou ons op de hoogte! bounce bounce
650zed
Administrator

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Sat 17 May - 14:36

Ja maar ik ben ook nog niet klaar met RB motoren hoor want ik denk dat mijn verhaal erg lijkt op dat van jou en dat ze zo'n oude motor gewoon een paar dagen laten staan in een hoekje...hier en daar wat los en weer vast draaien en je dan flink wat man uren tellen... Maar als ze een prof garage zouden zijn dan zouden ze je meten doorverwijzen naar kenners...ze hebben mij ook total niet gewezen op de blauwe plaat bijvoorbeeld..terwijl ze wel degelijk op de hoogte zijn.. Mad

Ooh en het komt allemaal wel in orde...het blokje van de 550 komt er in..

Foto's volgen...

jocolor
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  650zed on Sat 17 May - 18:28

caferacer 1975 wrote:ze hebben mij ook total niet gewezen op de blauwe plaat bijvoorbeeld..terwijl ze wel degelijk op de hoogte zijn.. Mad
jocolor

ja, klopt, vind ik ook echt niet normaal... Ik verwachtte een andere aanpak, in de zin : laat jouw motor hier een maand staan, we kijken wel af en toe, wij repareren hem met tweedehandse onderdelen en het komt wel goed. Dit idee.
In plaats daarvan, handelen ze net als met een nieuwe motor: lekker de tijd nemen, alles by the book doen... Ik had toch meteen tegen hun gezegd: neem lekker de tijd, je kan ook onderdelen nemen van een andere merk, andere type, tweedehands, maakt me absoluut niets uit... Uit eigen ervaring weet ik heel goed dat je ook oude onderdelen van andere merk/type kan aanpassen zodat ze hier ook passen, enz... maar goed. Het is een bepaalde "spirit", en niet iedereen heeft dat. Jammer. Wat Blauwe plaat betreft, ik ben erg benieuwd en ga wel een keer ff gedag zeggen ! Laughing
650zed
Administrator

Back to top Go down

Post  caferacer 1975 on Mon 19 May - 21:07

Very Happy Very Happy Very Happy

The bike is fixed again and going wonderfully...a guy in holland utrecht (de blauwe plaat) hase done a lot of work on it and put another engine in it from a cb550..he did a great job and now i can drive again...on my caferacer..

zo de motor is weer grotendeels in orde...heb er bij blauwe plaat een "nieuw/gereviseerd" motorblok van een 550 in laten zetten, hij heeft er tevens een goed achterwiel in gezet met een prima band, mijn voorrem gerepareerd en hopla bijna alle euvels zijn opgelost..

Net even lekker door utrecht getoured, prima motortje met een vet geluid... Twisted Evil

Als je dus ooit wat aan je honda hebt dan zal ik je altijd naar de blauwe plaat verwijzen in utrecht...hij heeft me super geholpen en ik heb toch mijn caferacer op de weg kunnen houden hierdoor....

Marc bedankt!

Grt Raimond jocolor
caferacer 1975
Veteran Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  650zed on Tue 20 May - 10:11

Ook heel snel, vinnik...! Het is inderdaad een aanrader Twisted Evil bounce bounce
650zed
Administrator

Back to top Go down

Post  pantah on Tue 27 May - 22:20

Ik kan gelukkig alles zelf aan mijn motoren, want de verhalen die je soms over dealers hoort, grenzen vaak aan het onwaarschijnlijke.

Mooie bike overigens. Ik ben hier zelf bezig met een vriend van me om zijn CB550 net in dezelfde trim te zetten. We hebben er wel een dubbele schijf opgezet vooraan. Daarvoor was uiteraard ook een andere voorvork nodig.

pantah
Speed Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top