Cafe project en meer !

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Cafe project en meer !

Post  roadrunner 300 on Tue 13 Jan - 5:16

Hoe staat t er nu voor?
roadrunner 300
Racer

View user profile http://www.chorakemotorcycles.tk

Back to top Go down

Post  Toecutter on Tue 13 Jan - 17:27

Ben dat kattekoppie is wel wat ! Ik had zoiets nog nooit gezien cheers
Toecutter
Moderator

View user profile

Back to top Go down

Post  andreas on Tue 13 Jan - 20:35

Rooie Ben wrote:Heb in het voorstellen topic al het n en ander verteld en ga hier nu verder wat betreft mijn project .
Heb jaren geleden al wat motoren gehad , en dan in het genre van caferacers enzo .

Nu , jaren later , had ik het idee opgevat om een cafefiets te gaan bouwen , liep stom toevallig tegen een Triton aan die door de oude eigenaar als oud ijzer was achtergelaten in een oude container die als stalling werd gebruikt .

Heb het ding gekocht , volgens oud Haags gebruik voah wenahg , en ben gaan herverherbouwen .

Mijn natte droom was bijna klaar (roadholder fork , progresieve veren John Tickle koplamporen , Lucas voor en achter , alu tank en spatborden Hagon schocks etc ) toen ik geveld door een hartinfarct (ja een mens maakt wat mee in zijn leven) in het ziekenhuis belandde (ze kennen me daar al) Crying or Very sad

Het project bleef staan en heb het toen maar van ellende verkocht zodat iemand anders daar meer plezier aan kon beleven dan mijn gezondheid dat toeliet pale

Moet eerlijk zeggen dat ik serieus een traantje heb gelaten toen de nieuwe eigenaar (trots als een ouwe aap met 7 lullen) met " mijn " Triton , waar ik dagen en nachten aan had gewerkt , op een gammele aanhanger de straat uitreed

Nu inmiddels weer een paar jaar verder , het bloed kruipt waar het niet gaan kan , ben ik wederom verslaafd aan kroegknallers , caferacers , cafefietsen , poor mans racebikes , of hoe je het ook noemen wilt .

Omdat mijn financiele toestand het momenteel niet toelaat om weer een Triton of Norton aan te schaffen heb ik een Honda bol dor gekocht (ook leuk , maar heel wat anders Laughing ) , heb me ooit eens op een soortgelijke fiets in stukken gereden , dus toch weer een stukje nostalgie Razz

2 dagen later staat er opeens een cb 750 K2 op Marktplaats , shit nu heb ik die bol dor al aan mijn lijf , even met de eigenaar gesproken , en die wilde er voor het schamele bedrag van : 500,00 wel afstand van doen , ik zeg : " niet verkopen ik ben met een half uurtje bij je " , dat is haast geen doen van Den Haag naar Haarlem met een ouwe Citron DS , op gas nota bene , maar toch gered :!:

Toen ik er was vertelde de eigenaar dat hij hem had geprobeerd te starten , maar dat nu de koppeling het niet deed , en oh ja de dynamo laadde ook niet meer bij , en dan was er natuurlijk ook nog het roest enzo Neutral

Maar goed , omdat ik niet voor niets , met gevaar voor eigen leven en dat van anderen , vrachtwagens de kant in had gedrukt om maar niet te laat te komen ben ik even gaan onderhandelen met de beste man , en na 30 minuten de blaren op mijn tong en het behang van de muur geluld te hebben kreeg ik de K2 voor : 250,00 mee Razz , kreeg er zelfs een doos met onderdelen bij waar onder andere wat rempompen en klauwen ook een tank met benzinemetertje in de dop in zat .

Het plan was om er een jaren 70 fietsje van te bouwen , compleet met tankzit combi , combietje gekocht , alweer voah wenahg , wel 200 kilometer verderop maar goed , ik kom thuis zet het erop en wat denk je ?

Past perfect , maar absoluut geen gezicht op die K2 Razz

Dus nieuw plan de campagne gestart , heb nu een Titan tank met bijpassend Titan zitje , schijnt origineel te zijn , zou stukken beter moeten staan , maar dat weet je pas als het pakketje binnen is (ja die komt van nog verder) , de bedoeling is om de set zwart te spuiten met gouden biezen en het zitje zwart leder te laten bekleden met gouden stiksels Cool

Verder komt er een Lucas koplamp op met ingebouwde ampere meter , schakelaar en controle lampjes , verstelbaar M stuurtje , zwart gepoedercoate velgen met waarschijnlijk trommels voor en achter , ach die remmen zijn tenslotte zo overgewaardeerd Razz , remmen is niet nodig , boven de 180 rijdt zo.n ding toch niet echt prettig Cool

Mocht de voorvork die ik in gedachten heb nu niet passen , dan worden het schijven voor en trommel achter .

Het " leuke " aan deze fiets is niet alleen de prijs , maar ook het feit dat er zo hier en daar toch wel serieus aandacht aan is besteed , zo is bijvoorbeeld het frame nog niet zo lang gelden opnieuw zwart gepoedercoated en is er een vierkante chromen achterbrug in geplaatst , dus de basis is wel redelijk goed .

Zit nu een tank van een F 2 ofzo op en een lelijk zadel op , het ding is in een taxi gele kleur affraid gespoten , lelijk stuur , " foute " koplamp en een Stanley achterlicht .

Moet dus worden , een Titan setje (zwart uiteraard) Lucas koplamp en Lucas achterlicht .

Zal even wat foto's plaatsen van de Triton die ik heb gehad en van de K2 en Bol Dor , de K2 en Bol Dor staan nu in mijn kelder , was trouwens nog een aardig huzarenstukje om die over de plank de trap af te krijgen , heb mijn leven weer eens aan me voorbij zien flitsen tijdens het " kelder transport " Razz

De Triton in aanbouw

Nog meer aanbouw Triton spul , kwam al schot in .

Let op de olie die ik een beetje geknoeid heb Razz

Koppeling gedemonteerd , niets geks aan te zien Mad

Dynamo moet ook nog even , kijk eens wat een olie er op de vloer ligt , lijkt wel of er een sheik is langs geweest Razz

Achterwiel met authentieke roest uit 1973 No wel een vierkante chromen brug , of toch iets te streetfighter

Zelfde authentieke roest als het achterwiel silent

De jaren 70 tankzit , past perfect , maar staat gewoon niet (vind ik dan) is wel te koop voah wenahg

Heb de foto van de bol dor van marktplaats gehaald , heb er verder nog geen foto's van Wink

Het is een heel verhaal geworden , maar dan weet je wel wat

Zal hier zowiezo met regelmaat de vorderingen laten zien wat betreft de cb 750 K2 , ben ik nog vergeten te vertellen , het is ook erg leuk dat het een origineel Nederlands ding is , dus met blauw VU kenteken

Hi Rooie Ben - nice picture - nice cycles - understand nothing. Crying or Very sad
It will be wunderfull if you write in english -
Andreas
andreas
Moderator

View user profile http://www.retrospeedstyle61.de

Back to top Go down

Post  harton on Tue 13 Jan - 21:06

andreas wrote:
Hi Rooie Ben - nice picture - nice cycles - understand nothing. Crying or Very sad
Andreas

Yes Ben, you as moderator should know its a international forum, please translate your topic in English
harton
Racer

View user profile

Back to top Go down

Post  MIOB on Tue 13 Jan - 21:13

lol @ Harton Very Happy

MIOB
Veteran Racer

View user profile http://bmwcafe.blogspot.nl

Back to top Go down

Post  650zed on Wed 14 Jan - 11:19

harton wrote:
andreas wrote:
Andreas

Yes Ben, you as moderator should know its a international forum, please translate your topic in English

He he he

z650 Kawa Power
650zed
Administrator

View user profile http://www.z650.12r.org

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top